Tutaj zamówisz leasing na samochód luksusowy albo sportowy w 30 sek. Zapytanie o leasing premium wyślemy do 20 najlepszych firm leasingowych w Polsce z prośbą o oferty dla Ciebie. Oczekuj na kontakt w ciągu 10 godz.
Leasing samochodów luksusowych, czy za gotówkę?
Po lockdownie związanym z pandemią COVID-19 rynek aut premium zaczyna odrabiać straty. Ostatnie dane rejestrowe prezentowane przez IBRM Samar w kategorii samochodów premium – do których Samar zalicza m.in. marki Land Rover, Jaguar, Volvo, BMW, Tesla, Mercedes oraz Audi – świadczą o tym, że rynek premium wskazuje dużo wyższe tempo rejestracji niż w roku ubiegłym.
Za 70% rejestrowanych w Polsce samochodów odpowiada leasing! W tym gronie znajdują się samochody luksusowe oraz auta sportowe. Naszym klientom oferujemy leasing premium. Dzięki niemu mogą uzyskać specjalne oferty na leasing samochodów luksusowych oraz na leasing samochodów sportowych. Leasing SOS współpracuje bowiem z celowo dobranymi firmami leasingowymi w tym zakresie. Dzięki temu mamy bieżący dostęp do aktualnych ofert na premium leasing aut sportowych oraz na premium leasing aut luksusowych. Gwarantuje to indywidualny dobór optymalnej oferty spośród dostępnych w danej chwili na rynku finansowym. Sięgnij po premium auto leasing wypełniając ten formularz ws leasingu.
Oczywiście, odsetek luksusowych samochodów marek prestige, jak Bentley, Maserati, Porsche, Aston Martin, Ferrari, Bugatti czy Rolls-Royce na polskich drogach jest nadal marginalny. O ile w segmencie premium dochodzi średnio do ok. 80-100 tys. rejestracji nowych samochodów na rok to w segmencie samochodów luksusowych typu prestige będzie to już liczone tylko w setkach sztuk. Potwierdza to, że bardzo drogie samochody stanowią oznakę luksusu i tak też są odbierane w naszym kraju, podobnie jak ma to miejsce w odniesieniu do jachtów czy dużych łodzi motorowych.
Skoro sprzedaż aut luksusowych ciągle wzrasta a ich ceny rosną to można pokusić się o zastanowienie w jaki sposób finansowany jest zakup samochodów luksusowych i premium?
Milionerów w Polsce przybywa. Osoby majętne oraz ich firmy są w posiadaniu sporych zasobów kapitału. Skoro tak, to można byłoby zaryzykować stwierdzenie, że zakupy drogich samochodów luksusowych czy aut sportowych dokonywane są za gotówkę?! Bogate firmy, a co za tym idzie ich zamożni właściciele nie mają raczej problemu z wydatkowaniem własnych pieniędzy na samochody z najwyższej półki. Wydaje się jednak, że to mylna diagnoza. Odpowiedzią jest leasing premium, który króluje w tym segmencie pojazdów. Sprawdźmy dlaczego?
Dlaczego zakup gotówkowy samochodu luksusowego powyżej 150 tys zł jest mało opłacalny?
Załóżmy, że dzisiaj kupujesz za gotówkę samochód luksusowy lub sportowy na firmę – zaliczysz go do środków trwałych i będziesz dokonywał odpisów amortyzacyjnych wg stawki 20%. Po 2 -3 latach chcesz go sprzedać. I tutaj możesz bardzo dużo stracić. Przy jego odsprzedaży bowiem – by poprawnie dokonać rozliczenia – będziesz mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów z tej transakcji tylko tę część ceny zapłaconej przy zakupie auta, która nie przekracza limitu 150 000 zł i dodatkowo pomniejszonej o już dokonaną, w trakcie użytkowania auta przez firmę, amortyzację. Ostatecznie powoduje to, że Twoja firma zapłaci bardzo duży podatek od tej sprzedaży.
Auto w leasingu, szczególnie na krótki okres 2-3 lat z wysoką kwotą wykupu w połączeniu z późniejszą amortyzacją auta w firmie ratuje tu sytuację!
Czy Michael Jackson kupowałby auta luksusowe za gotówkę?
Przyjmijmy, że osoby zamożne, będące szefami czy właścicielami przedsiębiorstw, kierują się w procesie decyzyjnym rachunkiem ekonomicznym. Jeśli tak, to należałoby założyć – z wielkim prawdopodobieństwem – że nie pozyskują samochodów luksusowych poprzez kredytowanie czy płatność gotówką. Nie byłoby to racjonalne z ekonomicznego punktu widzenia. Kredyt i gotówka nie generują bowiem szybkich i dużych korzyści podatkowych, szczególnie, że kosztem są – w przypadku kredytu – tylko odsetki. Co więcej, ujmowanie zakupów kredytowych i gotówkowych w kosztach firmowych opiera się na amortyzacji. Pełne zaliczenie zakupu nowego auta luksusowego czy sportowego zajmuje aż 5 lat (100%=5 x 20% stawka amortyzacji rocznej dla samochodów osobowych do 3,5 t.)!
Trzeba zatem przyjąć, że finansowanie luksusowego samochodu do firmy, nawet dla celów użytkowania mieszanego (czyli zarówno prywatnego, jak i firmowego), odbywa się nie inaczej, jak poprzez leasing operacyjny samochodów osobowych. Potwierdzają to statystyki – za 7 na 10 rejestracji nowych aut premium odpowiada leasing samochodów sportowych albo leasing samochodów luksusowych!
Wybranie innej drogi finansowania ekskluzywnych marek samochodów typu Jaguar, Land Rover, Mercedes, Bentley, Maserati czy Ferrari byłoby po prostu bezmyślne; a o brak racjonalności w podejmowaniu decyzji dotyczących własnej firmy, w tym w zakresie finansowania zakupów luksusowych aut, oskarżać statystycznego przedsiębiorcę nie wypada.
Mówiąc wprost – przedsiębiorcy, nawet Ci najbogatsi, dbają o stosowanie w praktyce tarczy podatkowej. Dlatego, zamiast za gotówkę czy na kredyt, wybierają o wiele trafniejsze rozwiązanie: wzięcie luksusowego auta osobowego w leasing premium. Nie do przecenienia jest bowiem świadomość tego, jak skutecznie leasing obniża koszty w firmie. Przez to również zmniejsza podatki.
Premium leasing samochodów sportowych i luksusowych.
Można zaryzykować następujące stwierdzenie. Tarcza podatku dochodowego, którą zapewnia leasing jest świadomie wykorzystywana przez przedsiębiorców dla celów pozyskania środka trwałego, jakim są ekskluzywne auta luksusowe i sportowe.
Tę zależność dostrzegł niestety fiskus i z początkiem roku 2019 wprowadził zmiany, które ograniczają możliwość korzystania z tarczy podatkowej przy leasingu aut luksusowych. Mimo tych zmian, które miały zatrzymać przede wszystkim leasing samochodów sportowych oraz leasing aut luksusowych do firm, auto leasing pozostał i tak praktycznie jedyną możliwością na maksymalną optymalizację podatkową przy pozyskiwaniu drogiego auta do firmy.
Dlaczego leasing samochodów luksusowych jest tańszy niż kredyt?
Przedmiot leasingu – samochód luksusowy albo sportowy – to wydatek z reguły przekraczający kwotę 150 tys. PLN. Owe 150 000 zł to z kolei obowiązujący obecnie górny limit kwoty, którą można zaliczyć do kosztów działalności gospodarczej na zakup aut na firmę. Mówiąc najprościej – wydatki na auta luksusowe powyżej tej kwoty nie mogą być już zaliczone do kosztów firmowych. Mimo ich poniesienia, sumy te stają się nakładem, który nie obniża podstawy opodatkowania.
Rozsądny przedsiębiorca nie wybierze zatem nieekonomicznego rozwiązania. Wie bowiem, że wydatki powyżej kwoty 150 tys. zł, stanowiącej jednocześnie górny limit amortyzacji, nie będą objęte podatkową tarczą ochronną bo nie trafią do ksiąg rachunkowych po stronie kosztowej. Sprawa jest jasna. Rozwiązaniem problemu jest wspomniany powyżej „podwójny limit”.
Firmy nie powinny zatem kupować samochodów luksusowych za gotówkę czy na kredyt bo wtedy cały wydatek lub wartość kapitałowa kredytu będą podlegały limitowi amortyzacji. Powinny skorzystać z leasingu, którego każdą ratę, w odpowiedniej proporcji można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Np.: Jeśli wartość samochodu będzie wynosiła 300 000 zł wtedy sfinansowanie zakupu w inny sposób niż leasingiem operacyjnym spowoduje, że 150 000 zł zostanie wydane i nie pomniejszy kosztów działalności. Jedynie leasing w księgach rachunkowych będzie uwzględniał tarczę podatkową i zabiegiem zwanym „podwójnym limitem” pozwoli praktycznie w całości zaliczyć wydatki za takie auto do kosztów uzyskania przychodów.
Jak korzystnie odliczyć leasing samochodów luksusowych lub sportowych powyżej 150 000 zł od podatku?
Należy oprzeć się na tzw. „podwójnym limicie”, który polega z jednej strony na zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodu wydatków za leasing (za wpłatę wstępną + raty leasingowe) a z drugiej strony – już po wykupie – dokonywaniu odpisów amortyzacyjnych. Ważne przy tym aby kwota widniejąca na fakturze wykupu była mniejsza lub równa 150 000 zł. Samochody luksusowe należy zatem brać w leasing z wysoką kwotą wykupu, co zagwarantuje dobrą optymalizację podatkową oraz względnie niskie raty miesięczne.
Ta oczywistość potwierdza dlaczego leasing jest lepszy i tańszy od kredytu. To samo tyczy się pytania: czy leasing czy gotówka? W jednym i w drugim przypadku leasing samochodu luksusowego albo leasing aut sportowych jest odpowiedzią bezsprzeczną.
Luksusowe auto w leasing a podatek dochodowy…
Mając na uwadze aspekty osłony podatkowej leasing aut sportowych czy leasing samochodów luksusowych zdaje się być najbardziej trafionym rozwiązaniem dla problemu, który zawiera się w pytaniu: co wybrać kredyt czy leasing? Zauważmy bowiem, że choć w przypadku leasingowania pojazdu luksusowego całość rat leasingowych nie będzie stanowiła kosztu uzyskania przychodu (KUP) albowiem można je zaliczać tylko do poziomu limitu 150 tys. zł to zastosowanie połączenia leasingu operacyjnego z późniejszym wprowadzeniem auta osobowego na stan firmy, zapewni nieporównywalne korzyści, na które nie pozwala kredyt samochodowy.
Wynika to z reguły podwójnego limitu, który w przypadku leasingu operacyjnego drogiego auta na firmę, o wartości przekraczającej 150 tys. zł, pozwoli na to, że:
- wydatki leasingowe do kwoty limitu wrzucimy w koszty działalności gospodarczej w trakcie trwania umowy leasingowej,
- a to czego nie odliczymy zostawimy „do zjedzenia” amortyzacji po wykupieniu samochodu z leasingu.
Takie rozwiązanie powinna stosować każda firma planująca pozyskanie drogiego samochodu osobowego do firmy.
Należy również podkreślić, że tarcza podatkowa przy leasingu jest co najmniej 1,5 razy wyższa niż przy pozyskaniu pojazdu inną formą finansowania. Wynika to z faktu, że oszczędności podatkowe liczone są od całej wartości netto leasingowanego pojazdu a nie tylko od jego części – tej nieprzekraczającej limitu 150 000 PLN. Sposób wyliczania oszczędności od części stosowany jest bowiem do zakupów innych niż na postawie umowy leasingu. To wtedy wpada się w pułapkę utraty korzyści z tarczy podatkowej.
W jakiej proporcji zaliczę leasing samochodów luksusowych lub sportowych do KUP?
Jeśli chcesz sprawdzić ile wyniosą Twoje realne oszczędności podatkowe na leasingu aut sportowych i luksusowych – pobierz kalkulator leasingowy w Excelu.
Z obliczeń kalkulatora leasingu dowiesz się, w jakiej proporcji zaliczysz każdą ratę do kosztów uzyskania przychodu (KUP) oraz sprawdzisz spodziewany koszt premium leasingu samochodów sportowych i luksusowych. Dobierzesz też takie proporcje do „podwójnego limitu” by maksymalnie wykorzystać walory leasingu oraz późniejszej amortyzacji auta w swojej firmie.
Luksusowy auto leasing w koszty zaliczysz szybciej niż na kredyt!
Pamiętajmy, że w przypadku zakupu gotówkowego czy kredytowania nowego auta musisz odczekać aż 5 lat z wpisaniem go w pełni do ksiąg rachunkowych. Tak bowiem wynika ze stawek amortyzacyjnych: dopiero po 5 latach w całości zaliczysz w koszty wydatek na nowe auto luksusowe (oczywiście do wartości wspomnianego powyżej limitu 150 tys. zł).
Natomiast zakup Jaguara, Land Rovera, Mercedesa, Bentleya, Maserati czy Ferrari sfinansowany przez leasing premium zaliczysz dwa razy szybciej! W optymalnych warunkach w 2-3 lata. Po tym czasie będziesz dysponować świetnym autem i nie tak starym. Wprowadzisz go do majątku firmy i nadal będziesz go amortyzować generując w ten sposób zbawienne koszty w firmie. Następnie będziesz miał z reguły możliwość jego odsprzedania, ewentualnie przekazania do użytkowania dla celów prywatnych.
Te proste zależności a przede wszystkim korzyści z leasingu, kierujące uwagę zamożnych klientów w stronę leasingu tłumaczą dlaczego leasing premium jest lepszy od kredytu, nie wspominając już o zakupach za gotówkę.
Podsumowanie premium leasingu
Leasing premium jako źródło finansowania zakupu samochodów luksusowych na firmę to nie tylko najtańsze rozwiązanie – z punktu widzenia podatku dochodowego, jak i kosztów przedsiębiorstwa – ale również rozwiązanie najwygodniejsze (nie licząc płacenia gotówką), jeśli chodzi o procedurę jego pozyskania oraz sposobu, w jaki dokonuje się podpisania i zawarcia umowy leasingowej.
Jeśli planujesz sięgnąć po premium leasing aut sportowych lub samochodów luksusowych to masz pewność, że wybrałeś dobrze. Służymy Ci pomocą w wyborze najlepszych ofert na premium leasing bo wiemy kto je aktualnie ma w najlepszych warunkach.
Jeśli planujesz leasing samochodów sportowych albo leasing samochodów luksusowych – pozostajemy do Twojej dyspozycji.
Wystarczy, że wypełnisz formularz leasingu online.