Leasing ciągnika siodłowego. Leasing TIR-a.

CO TU ZNAJDĘ?

Treść dostaczy Ci kompleksową analizę tematu

Kompleksową analizę tematu!

Znajdziesz tu cenne wskazówki i porady

Cenne wskazówki i porady!

Leasing ciągnika siodłowego – optymalizacja kosztów w firmie transportowej

Wielu przedsiębiorców i osób prowadzących własną działalność transportową decyduje się na leasing ciężarówki i naczep, gdyż ta forma finansowania umożliwia korzystanie z – popularnych – TIR-ów bez konieczności dużego wkładu własnego. Dodatkowo, leasing ciągnika siodłowego często pozwala uniknąć weryfikacji własnej zdolności kredytowej. Ciągnika nie bierzemy bowiem na kredyt lecz w korzystny leasing operacyjny. Co więcej, leasing ciągników siodłowych nie obniży zdolności kredytowej leasingobiorcy, jeśli ten będzie występował o dodatkowe finansowanie kredytem!

Ciągniki siodłowy w leasingu z naczepą to popularna metoda finansowania głównie ze względów podatkowych. Możliwość zawarcia umowy leasingowej na TIR-y wybierana jest także przez te firmy transportowe, które wykazują minimalny dochód lub wręcz stratę. Nie bez przyczyny jest szczególnie popularna wśród firm świadczących usługi transportowe w skali międzynarodowej. Dla nich leasing ciężarówki jest głównym i jednocześnie najtańszym źródłem finansowania niezbędnych w branży transportowej ciągników siodłowych, naczep i przyczep.

Leasing bezpośredni

Banki i towarzystwa leasingowe, na oferty których możesz liczyć zamawiając leasing online na naszym portalu

Użyj poniższego kwestionariusza a nasi partnerzy (banki i firmy leasingowe) przygotują niezbędne informacje w sprawie leasingu oraz jego wyceny!

Leasing bezpośredni

Co planujesz wyleasingować?

Korzyści z leasingu ciągników siodłowych, naczep i przyczep

Poniżej przedstawiamy kompletną listę zalet leasingu ciągnika siodłowego i leasingu naczep oraz generalnie zalety leasingu samochodów ciężarowych:

  • Leasing ciężarówki nie wymaga weryfikacji zdolności kredytowej, jak i jej nie obniża (leasing w 100% wchodzi w koszty firmy a pojazd nie musi być amortyzowany jak przy kredycie czy zakupach za gotówkę);
  • Nie wymaga dużego wkładu własnego – pierwszą i kolejne raty leasingowe za ciągnik siodłowy można ustawić na różnym poziomie w zależności od sezonu (a raczej braku sezonu);
  • Nie wymaga wysokich dochodów leasingobiorcy – leasing na ciężarówki można uzyskać nawet wykazując stratę lub mając problemy z zadłużeniem w tzw. trudnym leasingu bez BIK;
  • Ciągnik siodłowy w leasingu pomaga obniżyć wysokość płaconych podatków! Nie amortyzujesz bowiem ciągnika siodłowego czy naczepy powoli (wg stawki amortyzacyjnej) lecz wszystkie wydatki leasingowe zaliczasz od razu do kosztów uzyskania przychodów swojej firmy transportowej;
  • Nowe zasady w leasingu samochodów osobowych, które obowiązują od 2019 r. nie dotyczą przedmiotów leasingu innych niż auta osobowe. Dlatego przepisy dotyczące rozliczania kosztów samochodów ciężarowych w firmach pozostają na niezmienionych zasadach.
  • Umożliwia zaliczanie wartości ciągników siodłowych w koszty przedsiębiorstw transportowych średnio dwukrotnie szybciej w porównaniu do zakupów za gotówkę lub na kredyt:
    • w leasingu TIR-ów wystarczą bowiem 3 lata by wyleasingowany ciągnik siodłowy czy wyleasingowaną naczepę zaliczyć w koszty firmowe,
    • przy leasingu transportu ciężkiego w pierwszych 2 miesiącach można wliczyć w koszty nawet do 70% wartości leasingowanego TIR-a z naczepą,
    • w przypadku zakupu ciągników siodłowych za gotówkę lub na kredyt nowy pojazd ciężarowy amortyzujemy nawet 7 lat!
  • Procedura leasingu na samochody ciężarowe z naczepami umożliwia bardzo szybkie uzyskanie finansowania:
    • formalności związane z procedurą leasingową i zawarciem umowy leasingu na TIR-a można dopełnić w  przeciągu 3-5 dni,
    • w stosunku do kredytu leasing transportu ciężkiego wymaga niewielkiej ilości dokumentów;
  • W czasie trwania leasingu ciągnik lub naczepa są własnością firmy leasingowej, a zatem nie podlegają ewentualnej egzekucji komorniczej i nie obniżają zdolności kredytowej Twojej firmy!

Jak wygenerować dodatkowe koszty podatkowe w firmie transportowej?

Leasing jest doskonałym narzędziem do generowania dodatkowych kosztów podatkowych. Szczególnie z końcem każdego roku, kiedy przedsiębiorcy szukają szybkich i prostych metod obniżenia podstawy opodatkowania sprawdza się nie tylko leasing samochodowy ale i leasing na maszyny i urządzenia budowlane, sprzęt IT albo wyposażenie. W leasingu operacyjnym istnieje bowiem możliwość wpłacenia jednorazowo do 45% wartości leasingowanego przedmiotu. Powoduje to, że zawierając umowę leasingu na samochód ciężarowy ale i na inne przedmioty można wygenerować pokaźne koszty w miesiącu jej podpisania.

Jak dostać leasing na ciągnik siodłowy?

Rozwijając kilka z powyższych punktów warto dodać, że leasing ciągnika siodłowego można uzyskać całkiem szybko, a to dzięki uproszczonym procedurom leasingowym, na które składają się krótki czas oceny wniosku leasingowego, częsty brak konieczności przedstawiania wyników finansowych (lub jedynie okazanie oświadczenia o dochodzie do wglądu) oraz wysokie limity finansowania sięgające nawet do pół miliona złotych netto. To często wystarcza na 2 nowe lub 3 używane zestawy ciągników siodłowych z naczepami. Należy pamiętać, że limity te mogą być wyższe, jeśli przedstawi się kompletne wyniki finansowe.

Warto odnotować, że w przypadku właścicieli nowych firm transportowych (tzw. start up-ów), którzy za pomocą leasingu planują sfinansować swój pierwszy zestaw ciągnika siodłowego z naczepą, pierwsza rata leasingu zazwyczaj jest wyższa i wynosi średnio 20-25% wartości pojazdu ciężarowego. Jednakowoż istnieją leasingodawcy, szczególnie w segmencie leasingu pozabankowego, u których można liczyć na 10% wkładu własnego i to bez poręczenia. Ważny jest wówczas fakt czy ma się odpowiednie doświadczenie w branży transportowej, a jeszcze lepszym argumentem jest podpisany już kontrakt (lub chociażby list intencyjny) z przyszłym zleceniodawcą.

Jakie oferty leasingu na ciągniki siodłowe dostępne są na rynku?

Odnośnie kwestii możliwości zróżnicowania wysokości rat leasingu w zależności od sezonu, dobrym rozwiązaniem może być leasing ciężarówki na kilometry. W tej opcji wysokość raty leasingowej jest proporcjonalna do przebiegu, jaki planuje się wykonać ciągnikiem siodłowym. Im więcej przejechanych kilometrów tym wyższa rata i odwrotnie. To po prostu szczególny przypadek najmu długoterminowego. Dzięki temu leasingobiorca opłaca niewielką ratę najmu/leasingową gdy TIR nie jest używany. Np. w okresie słabego sezonu, braku zleceń lub gdy posiada się dużo zestawów (ciągników siodłowych) i akurat jeden musi być uziemiony. Dotyczy to zwłaszcza przypadków gdy leasingobiorca ma na siebie wzięte różne typy leasingu na różne maszyny. Wtedy zazwyczaj nie pracuje ten ciągnik, który jest sfinansowany w ramach leasingu na kilometry.

Należy też wspomnieć, że istnieje także pożyczka leasingowa. Jest ona skierowana głównie do przedsiębiorstw transportowych planujących kupić ciągnik siodłowy lub naczepę od zagranicznego dostawcy. Taki zakup jest zwolniony z VAT, zresztą analogicznie jak pożyczka na sfinansowanie zakupu.

Jakie są główne warunki leasingu ciągników siodłowych, naczep i przyczep?

Zebraliśmy je poniżej:

Sposób finansowaniaLeasing operacyjny (wybierany w 90% przypadków!)
– Pożyczka leasingowa
– Leasing finansowy
Wynajem długoterminowy
Leasing zwrotny
Pierwsza wpłata0-45% (nastawmy się jednak na co najmniej 10% wkładu własnego)
Czas spłaty2-6 lat
RatyRówne lub sezonowe
Wykup1-40%
WalutaPLN lub EUR
Typ ciągnika siodłowegoNowy lub używany do 7 lat

Poza wyżej wymienionymi, możliwe są także indywidualnie, niestandardowe warunki leasingu transportu ciężkiego, gdyż oferta w tym zakresie ma na tyle szerokie spectrum, że umożliwia ono dobranie odpowiedniego rodzaju finansowania do danej firmy transportowej i jej potrzeb. W spectrum tym jest m.in. leasing bez BIK, KRD, z komornikiem a ciągnik siodłowy stanowi tylko jeden z przykładów przedmiotów leasingu, które można nim sfinansować.

Podsumowanie

Leasing SOS finansuje wszelkie marki ciągników siodłowych, naczep i przyczep, w tym m.in.: ciągniki siodłowe MAN, DAF, Scania, Mercedes-Benz, Renault, Volvo, Iveco czy naczepy i przyczepy Krone, Wielton, Schmitz czy Kögel.

Dostarczamy również możliwość przedłużenia gwarancji na ciągniki siodłowe po najniższych cenach w kraju!

Czy przyszedł czas na wymianę albo zakup nowego taboru do Twojej firmy?

Spróbuj przeszukać oferty banków i towarzystw leasingowych lub wypełnij nasz formularz leasingu online w 60 sekund!

Wygodny leasing z SOS

KOMPLEKSOWA
DOSTAWA LEASINGU

21+ Towarzystw Leasingowych

Znajomość Branży i Warunków

Realna Pomoc przy Wyborze Ofert