Leasing maszyn poligraficznych

CO TU ZNAJDĘ?

Treść dostaczy Ci kompleksową analizę tematu

Kompleksową analizę tematu!

Znajdziesz tu cenne wskazówki i porady

Cenne wskazówki i porady!

Maszyny poligraficzne offsetowe, maszyny do druku cyfrowego, maszyny drukarskie – leasing dla drukarni

Choć ze względu na zmiany cywilizacyjne, druk zdaje się ustępować pola nowoczesnym mediom internetowym, to branża poligraficzna trzyma się dobrze. Dzieje się tak m.in. ze względu na jej zróżnicowanie. 

Poligrafia to nie tylko druk książek, gazet i ulotek. Ta branża to również np. druk opakowań, który radzi sobie dobrze pomimo pandemii, ubrania z nadrukami czy też przyszłościowy rynek dekoracji wnętrz (rośnie rola druku wielkoformatowego). Dlatego eksperci mówią, że branżę poligraficzną czeka druga młodość.

Bez względu na specjalizację, właściciele drukarni potrzebują pojedynczych urządzeń lub całych linii technologicznych. Druk offsetowy, druk cyfrowy, reprint i postprint – realizacja takich usług wymaga nowoczesnych maszyn do druku. 

Firmy poligraficzne to nie tylko maszyny poligraficzne offsetowe czy cyfrowe. Drukarnie korzystają też z wielu innych urządzeń, wymieńmy m.in. oklejarki, urządzenia sztancujące, maszyny introligatorskie, urządzenia do opraw twardych czy też stoły do montażu lub programy komputerowe do elektronicznych maszyn poligraficznych. 

Lista jest długa, a zakup niezbędnych urządzeń kosztuje.

Na szczęścia są rozwiązania, które przetestowały setki właścicieli drukarki, którzy szukali finansowania dla swoich inwestycji. 

Leasing bezpośredni

Banki i towarzystwa leasingowe, na oferty których możesz liczyć zamawiając leasing online na tym portalu!

Użyj poniższego kwestionariusza a nasi partnerzy (banki i firmy leasingowe) przygotują niezbędne informacje w sprawie leasingu oraz jego wyceny!

Leasing bezpośredni

Co planujesz wyleasingować?

Leasing maszyn poligraficznych na tle branży drukarskiej

Poligrafia tradycyjnie była mocną stroną polskiego przemysłu. Niestety dla rodzimych drukarni 2020 rok był trudny – przychody większości firm stopniały.

Równocześnie właściciele drukarni mierzą się z nowymi wyzwaniami wynikającymi z pandemii i przyspieszonej cyfryzacji branży. 

Stawką jest konkurencyjność ich firm, które rywalizują z silnymi zagranicznymi przedsiębiorstwami oraz muszą sprostać rosnącym wymaganiom klientów, dotyczącym m.in. jakości druku, szybkości realizacji usługi oraz użycia ekologicznych materiałów – ekologiczne papiery znajdziemy przy druku książek oraz produkcji pojemników i opakowań z nadrukiem.

Sprostanie zmianom wymuszanym przez cyfryzację, wymaga inwestycji. Niełatwo wyprzedzić konkurentów, czy nawet dotrzymać im kroku, bez używania coraz bardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń.

Wygrywają firmy, które szybciej realizują zlecenia, pracują efektywnie oraz sprawniej pozyskują klientów.

Właściciele firm poligraficznych to rozumieją i inwestują w nowoczesny, specjalistyczny sprzęt. 

Poligrafia, cyfryzacja, drukarnie – jak dzisiaj wygląda branża?

Z badań robionych w marcu 2020 roku wynika, że 28 proc. firm wydało więcej pieniędzy na modernizację parku maszyn i urządzeń (w porównaniu do 2019 roku), 58 proc. miało poziom inwestycji na podobnym poziomie, a inwestycje zmniejszyło tylko 8 proc. pytanych.

Jednocześnie przedsiębiorcy optymistycznie patrzyli w przyszłość, większość z nich chciało kupić do swoich drukarni nowe urządzenia.

Niestety, poligrafią – podobnie jak innym branżami – wstrząsnęła pandemia koronawirusa.

Firmy inwestowały mniej, m.in. ze względu na spadki sprzedaży (trzeba jednak pamiętać, że branża jest zróżnicowana i np. poligrafia opakowaniowa jest w lepszej formie niż pozostałe firmy z tej niszy). Finansowanie udzielone przez branżę leasingową na maszyny poligraficzne spadło w 2020 r. o 21 proc. (rok do roku). Nie było targów i innych spotkań branżowych, zamrożenie imprez masowych (m.in. koncertów) też dało po kieszeni poligrafii, która straciła zlecenia na przygotowanie banerów czy ścianek identyfikacyjnych.

Mimo to poligrafia okazała się odporna.

Pomimo pandemii 19 proc. badanych firm podniosło budżet na odnowienia parku maszyn i urządzeń, niemal tyle samo planowało wydać więcej na inwestycje w najbliższej przyszłości, kilkanaście procent zwiększyło poziom automatyzacji produkcji (ankieta z września 2020 r.).

Co ciekawe, po wybuchu pandemii zdecydowanie przybyło przedsiębiorców, których interesuje zakup wyłącznie nowych urządzeń. Nowoczesne maszyny cyfrowe pozwalają na wysokojakościowy druk w bardzo niskich nakładach bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Wśród nowy urządzeń szczególnym wzięciem cieszą się maszyny i materiały spełniające wyśrubowane wymogi ekologii, liczą się innowacyjne metody produkcji z mniejszą ilością odpadów, a jednym z głównych trendów jest automatyzacja produkcji. Znakiem przyszłości będzie pogłębiona cyfryzacja poligrafii. Coraz bardziej liczy się personalizacja druku i intuicyjność urządzeń, a rosnącą gałęzią branży jest rynek dekoracji wnętrz.

Eksperci przewidują np. że klienci będą samodzielnie projektować produkty w aplikacjach online, a potem zlecać ich druk. Najwięcej najlepszych zleceń zgarną najbardziej elastyczne firmy, z którymi współpraca będzie łatwa, a druk najszybszy.

Jednak inwestycje w nowe maszyny i urządzenia to bardzo duże wyzwanie. Koszt zakupu zaawansowanych technologicznie urządzeń (biznes jest coraz bardziej online), dzięki którym właściciele firm wzmocnią swoją pozycję na rynku, jest bardzo wysoki.

Rozwiązaniem jest finansowanie zewnętrzne – leasing, kredyty i dotacje z UE.

Maszyny poligraficzne – leasing, kredyt, a może dotacje unijne?

W jaki sposób przedsiębiorcy finansują zakup maszyn i urządzeń? Na to pytanie również znajdziemy odpowiedź w badaniach Siemens Financial Services.

Okazuje się, że najwięcej firm sięga po własne środki (ok. 70 proc.). Jednak niemal tyle samo przedsiębiorstw finansuje inwestycje przy pomocy leasingu (ok. 63 proc.). 

Leasing jest najpopularniejszym źródłem zewnętrznego finansowania. Bije na głowę kredyty bankowe. Po pieniądze puka do banku zaledwie 8,5 proc. badanych. Tyle samo aplikuje po dotacje z programów Unii Europejskiej. 

To nie wszystko. Co czwarty ankietowany finansuje leasingiem cały park maszyn i urządzeń. Autorzy badań podkreślają: to najwyższy wynik spośród badanych sektorów przemysłu.

To nie wszystko. Pandemia nie zdemolowała zainteresowania drukarni leasingiem.

Dane Związku Polskiego Leasingu pokazują, że przedsiębiorstwa wychodzą na prostą po kryzysie 2020 roku. W I połowie 2021 r. finansowanie maszyn przez leasing wzrosło o prawie 22 proc. Uwaga – w przypadku branży maszyn poligraficznych, wzrost był największy i sięgnął 57 proc. rok do roku!

Spójrzmy dlaczego właściciele firm poligraficznych tak chętnie wybierają leasing?

Pożyczka leasingowa lub leasing - wypełnij formularz i zamów z Leasing SOS

Leasing? Wypełnisz w 60 sek.

Leasing? Wypełnisz w 60 sek.

  • Krok 1. Przedmiot leasingu
  • Krok 2. Oczekiwane warunki
  • Krok 3. Mój kontakt

Podaj krótki opis lub link do strony www z przedmiotem leasingu.
zł (bez VAT)
Stan przedmiotu:*

Leasing maszyn poligraficznych – zalety i wady

Popularność leasing wśród małych i średnich firm trwa niezmiennie od wielu lat. Tak jest we wszystkich branżach, jednak poligraficzna wyróżnia się na tym tle. Miłość jest odwzajemniona – leasingodawcy chętnie finansowali i finansują maszyny oraz urządzenia pracujące w drukarniach.

Patrząc globalnie, co trzecia maszyna w polskich firmach jest finansowana leasingiem, a dla 63 proc. firm sektora MSP leasing jest optymalnym wyborem w porównaniu do np. kredytu czy unijnych dotacji.

Na czym polega sekret i magia leasingu?

Pozwala sfinansować niezbędną inwestycję bez dużego zaangażowania zysku wypracowanego przez przedsiębiorstwo. Gotówka leży na koncie i zapewnia m.in. płynność finansową firmy. Właściciel może nią też swobodnie obracać.

Przedsiębiorca podpisuje umowę z leasingodawcą, uiszcza opłatę inicjalną – często wpłata własna wynosi 0 proc. – i może używać pachnących nowością maszyn lub tych pochodzących z drugiej ręki (także maszyny poligraficzne poleasingowe).

Maszyny poligraficzne od razu pracują przynosząc zysk firmie, a spłata jest rozłożona na raty.

Właściciel firmy płaci co miesiąc ratę leasingową przez okres, na który umówił się z instytucją finansującą. Po zakończeniu umowy może wykupić maszynę na własność z reguły za ułamek jej początkowej wartości.

Bardzo cenionym atutem leasingu operacyjnego jest szansa na legalną optymalizację podatków oraz fakt, że nie zmniejsza on zdolności kredytowej leasingobiorcy.

Jeśli przedsiębiorca bierze urządzenia w leasingu operacyjnym, to raty leasingu zalicza w koszty uzyskania przychodu, a podatek VAT jest spłacany przez cały okres trwania umowy.

Drugim rozwiązaniem jest leasing finansowy. Wtedy trzeba zapłacić cały podatek VAT na początku umowy, część kapitałowa raty podlega amortyzacji, a część odsetkowa jest dla firmy kosztem uzyskania przychodu. Opłaca się on jednak tym firmom, które chcą pozyskać maszyny i urządzenia obłożone niższym podatkiem VAT niż ten 23%!

Elastyczność, dogodne warunki finansowe, optymalizacja podatkowa. Jakie są jeszcze zalety leasingu?

Dodajemy minimum formalności oraz bardzo szybki czas rozpatrzenia wniosku leasingowego i mamy odpowiedź skąd się bierze popularność tej formy finansowania inwestycji.

Warto podkreślić, że leasing opłaca się najmniejszym firmom potrzebującym jednego urządzenia oraz bardzo dużym przedsiębiorstwom, których prezesi rozglądają się za liniami technologicznymi wartymi miliony złotych.

Minusy leasingu?

Dla niektórych przedsiębiorców wadą będzie fakt, że przez czas trwania umowy leasingu operacyjnego właścicielem parku maszyn i urządzeń będzie leasingodawca. Sprzęt przejdzie na własność firmy dopiero po jego wykupie.

Urządzeń poligraficznych nie można zatem sprzedać w trakcie trwania umowy leasingu operacyjnego. Należy też sumiennie spłacać kolejne raty leasingowe. Zerwanie umowy jest niekorzystne dla leasingobiorcy – wiąże się z dodatkowymi opłatami choć w poligrafii stosowana jest też cesja leasingu.

Drukarnia i leasing – warunki umowy

Jesteś zainteresowany wzięciem leasingu na maszyny? Czego możesz się spodziewać? Dużo zależy od Twojej sytuacji finansowej (leasingodawca poprosi o dokumentację finansową firmy), czasu prowadzenia działalności gospodarczej (im dłużej tym lepiej) oraz samej instytucji, do której wystąpisz po pieniądze.

Jednak można nakreślić szkic propozycji, jakie mają leasingodawcy dla przedsiębiorców z branży poligraficznej.

Leasing dla poligrafii:

  • wpłata własna od 0 proc. – leasingodawca może w całości sfinansować maszynę poligraficzną dla drukarni,
  • brak górnego limitu wartości finansowanego urządzenia,
  • możliwy leasing maszyn poligraficznych z zagranicy,
  • formalności załatwione nawet w 24 godziny,
  • leasing na maszyny poligraficzne używane (nawet starsze niż 10 letnie),
  • standardowa umowa do 60 – 84 miesięcy, a w niektórych przypadkach nawet 96 miesięcy,
  • możliwy leasing zwrotny – releasing to sprzedaż środka trwałego firmie leasingowej i późniejsze wynajmowanie go na zasadach leasingu,
  • leasing w PLN i EUR,
  • stała lub zmienna stopa procentowa,
  • raty równe, zmienne, sezonowe,
  • leasing dla firm, które działają krócej niż 12 miesięcy.
Bezpłatna porównywarka leasingów od 21 firm i towarzystw leasingowych. Sprawdź, jakie to wygodne i proste.

CZY ZAMÓWIĆ LEASING NA TWOICH WARUNKACH?

Odpowiedz na kilka pytań, które pozwolą nam określić, jaki leasing jest Ci potrzebny. Zapytamy banki i firmy leasingowe o oferty dla Ciebie i porównamy je bezpłatnie by pomóc Ci wybrać najlepiej! Co najważniejsze, odpytania o oferty nie wpłyną na obniżenie zdolności kredytowej Twojej lub Twojej firmy. Sprawdź!

Czym charakteryzuje się leasing maszyn poligraficznych?

Mechanizm zawierania umów leasingowych jest podobny, jak w przypadku innych urządzeń czy nawet leasingu samochodów, jednak warto zwrócić uwagę na różnice charakterystyczne dla branży poligraficznej.

Firmy stawiające na druk cyfrowy szukają krótkiego leasingu. Interesują ich umowy trwające do 36 miesięcy.

Co to oznacza? Im krótszy okres finansowania, tym większy wkład własny leasingobiorcy. Nie ma co liczyć na 0 proc. wkładu własnego, lepiej przygotować się na np. 10 proc. opłaty inicjalnej.

Alternatywą są długookresowe umowy. Miesięczna rata leasingowa będzie wtedy niższa.

Krótki leasing to niezłe rozwiązanie ze względu na błyskawiczny postęp technologiczny. Kilkuletnie urządzenie może być seniorem w porównaniu do tych nowo-oferowanych przez producentów. M.in. dlatego poleasingowe lub używane maszyny do druku cyfrowego są rzadko ponownie leasingowane. 

Przeciwieństwem są maszyny do druku offsetowego. Wolniej tracą wartość i mogą długo służyć kolejnym użytkownikom. Wnioski na leasing maszyn mających 10 lub więcej lat nikogo nie zaskoczą. 

Leasing maszyn poligraficznych – na to dostaniesz finansowanie

Z jakich urządzeń najczęściej korzystają małe i średnie przedsiębiorstwa z branży poligraficznej? Oto lista najchętniej kupowanych maszyn: 

  • introligatorskie – ma je 83 proc. przedsiębiorstw,
  • do druku cyfrowego – 76 proc.,
  • do druku offsetowego – 70 proc., 
  • naświetlarki CTP – 47 proc.

Spójrzmy na szczegóły. Do najchętniej leasingowanych należą:

  • maszyny offsetowe, 
  • maszyny poligraficzne rolowe, 
  • maszyny do sitodruku,
  • maszyny fleksograficzne,
  • maszyny do termodruku,
  • maszyny do tampodruku,
  • drukarki wielkoformatowe,
  • skanery wielkoformatowe,
  • sztancujące maszyny pomocnicze – transomaty, 
  • windy do papieru,
  • automaty do laminowania,
  • maszyny do lakierowania UV poligraficzne,
  • maszyny do produkcji rolek tekturowych, 
  • utrząsarki, 
  • krajarki, 
  • gilotyny do papieru,
  • suszarki do sitodruku, 
  • trójnoże, 
  • falcerki – maszyny składające,
  • maszyny sztancujące, 
  • przekrawacze, 
  • bobiniarki, 
  • zbieraczki i linie zbierające, 
  • sklejarki, 
  • zszywarki, 
  • oklejarki, 
  • bigówko-perforówki, 
  • plotery (drukujące, tnące), 
  • naświetlarki.

Warto też pamiętać o leasingu oprogramowania – wraz z cyfryzacją rośnie rola softwaru do leasingowanych maszyn, który wspiera drukarnie w realizacji najbardziej wymagających zleceń.

Podsumowanie

Badania Siemens Financial Services, wskazują, że spośród ankietowanych branż, to firmy poligraficzne czują się najbardziej konkurencyjne w porównaniu do zagranicznych rywali. Z pewnością wynika to m.in. z wiedzy, jak duże znaczenie mają inwestycje.

Nowe lub używane maszyny poligraficzne offsetowe czy też do druku cyfrowego oraz inne urządzenia niezbędne w każdej drukarni, to jednak kosztowny wydatek. Dlatego taką popularnością cieszy się wśród drukarzy leasing.

Dzięki leasingowi można sfinansować inwestycję na atrakcyjnych warunkach, zmniejszyć obciążenie podatkowe i nie nadwyrężać kasy firmy.

Na rynku działa wielu leasingodawców. Możesz samodzielnie szukać ofert – to czasochłonne i nie zawsze optymalne działanie – lub skorzystać z rady doświadczonych doradców. Specjalista nie tylko znajdzie najlepszą ofertę dla Twojej firmy (biorąc pod uwagę m.in. możliwości finansowe przedsiębiorstwa), ale ma też dostęp do informacji o zniżkach i bonusach oferowanych przez firmy leasingowe.

Czy szukasz korzystnego leasingu na maszyny do swojej drukarni?

Wygodny leasing z SOS

KOMPLEKSOWA
DOSTAWA LEASINGU

21+ Towarzystw Leasingowych

Znajomość Branży i Warunków

Realna Pomoc przy Wyborze Ofert