Par. 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Ubezpieczenie Gap D2C podlega Ustawie o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, przepisom Kodeksu Cywilnego oraz innym właściwym przepisom prawa obowiązującym na terytorium Polski, jak również Ogólnym Warunkom Ubezpieczenia Gap, niniejszym Szczególnym Warunkom Ubezpieczenia Gap D2C (SWU) oraz zapisom właściwej umowy ubezpieczenia.
2. Jeśli nie postanowiono inaczej w niniejszych SWU, zastosowanie mają zapisy OWU.
Par. 2 DEFINICJE
1. Na potrzeby ubezpieczenia Gap D2C przyjęto następujące definicje:
1.1. Szkoda całkowita:
- szkoda na ubezpieczonym pojeździe uznana za szkodę całkowitą przez ubezpieczyciela AC/OC, za którą zostało wypłacone przez ubezpieczyciela AC/OC odszkodowanie, lub
- kradzież pojazdu w sytuacji, gdy prowadzone postępowanie policyjne zostało umorzone a skradziony pojazd nie został odzyskany (również w sytuacji, gdy pojazd nie był objęty ubezpieczeniem AC)
1.2. Wartość początkowa pojazdu: wartość ubezpieczonego pojazdu ustalona wg. katalogu EUROTAX GLASS’S na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia.
1.3. Wartość na dzień wystąpienia szkody całkowitej: wartość ubezpieczonego pojazdu ustalona wg. katalogu EUROTAX GLASS’S na dzień wystąpienia szkody całkowitej.
Par. 3 KRYTERIA DOTYCZĄCE POJAZDÓW
1. Ubezpieczenie Gap D2C może być zawarte w odniesieniu do pojazdów:
- osobowych (kategorii M1) lub ciężarowych (kategorii N1) o dopuszczalnej masie całkowitej do 3.500 kg oraz pojazdów kategorii L (w tym motocykli z lub bez wózka bocznego oraz pojazdów czterokołowych);
- w wieku nie przekraczającym 6 lat na dzień rozpoczęcia ochrony ubezpieczeniowej;
- nie wyszczególnionych jako wyłączonych z ochrony ubezpieczeniowej zgodnie z par. 3.4 OWU;
- nie wykorzystywanych do następujących celów:
- wynajem krótkoterminowy (poniżej 6 miesięcy – nie dotyczy kamperów;);
- jako limuzyna lub zarobkowy transport osób;
- nauka jazdy i szkolenia kierowców;
- jako pojazdy uprzywilejowane (pojazdy wyposażone w niebieskie lub pomarańczowe światło, policja, karetka pogotowia lub inne pojazdy ratunkowe);
- jako pojazdy demonstracyjne lub magazynowane na potrzeby przyszłej sprzedaży, a stanowiące własność osoby lub firmy prowadzącej działalność w zakresie sprzedaży pojazdów.
Ubezpieczyciel dopuszcza objęcie ochroną ubezpieczeniową pojazdów wykorzystywanych jako taksówka oraz pojazdy holownicze (lawety) wyposażone w pomarańczowe światło jak również przyczep kempingowych jako pojazdów specjalnych, zgodnie z definicją par. 2.10 OWU.
Par. 4 SUMA UBEZPIECZENIA
- Suma ubezpieczenia jest wartością ustaloną pomiędzy Ubezpieczającym i Ubezpieczycielem określoną w Umowie ubezpieczenia i równą Maksymalnemu limitowi odszkodowania.
Par. 5 KALKULACJA STRATY FINANSOWEJ GAP
- Na potrzeby ubezpieczenia Gap D2C strata finansowa Gap będzie odpowiadała utracie wartości pojazdu w czasie i będzie równa różnicy pomiędzy Wartością początkową pojazdu a Wartością na dzień wystąpienia szkody całkowitej.
- Zarówno Wartość początkowa jak i Wartość na dzień wystąpienia szkody będzie określona przy zastosowaniu notowań katalogu EUROTAX GLASS’S przy zastosowaniu identycznych parametrów oraz posiadanych danych dotyczących pojazdu. W przypadku rozbieżności pomiędzy stronami umowy CAS powoła rzeczoznawcę celem weryfikacji wartości oraz ustalenia właściwych parametrów przyjętych do wyceny. Koszty wyceny zostaną odliczone od kwoty odszkodowania.
- Odszkodowanie z tytułu straty finansowej Gap nie może przekroczyć niższej z dwóch kwot:
- limitu odszkodowania lub
- sumy ubezpieczenia
wskazanych we właściwej umowie ubezpieczenia (polisie, aplikacji lub certyfikacie) i nie może być wyższe niż 50% wartości początkowej pojazdu.
Par. 6 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Niniejsze SWU obowiązują od dnia 01.07.2022 r.