Autokar lub autobus w leasing?

[Wszystkie: 1 Średnia: 5]

Leasing autokaru, leasing autobusu

Podobnie jak w przypadku samochodów osobowych, pojazdów ciężarowych, leasingu maszyn i urządzeń oraz narzędzi, tak też leasing autokarów i autobusów, w tym busów i mikrobusów, jest jak najbardziej możliwy. I choć wiele firm leasingowych szczyci się posiadaniem w swojej ofercie leasingu na autokary, to w rzeczywistości na palcach obu rąk można policzyć takich leasingodawców, którzy regularnie finansują autobusy i autokary właśnie. Tym bardziej ważnym staje się wybór właściwego oferenta takiego leasingu i zapoznanie się z warunkami leasingu na autobusy, które proponuje.

Czy wiesz że,
znajomość branży leasingowej i wewnętrznych procedur firm leasingowych znacznie ułatwia wybór właściwego leasingodawcy? Dzięki temu zapewniasz większą skuteczność uzyskania leasingu dla Twojej firmy.

Od czego zależą warunki leasingu autokarów?

  1. Stan autobusu:

Leasingodawcy udzielają finansowania zarówno na nowe autobusy i autokary, jak i na używane. W przypadku nowych pojazdów zazwyczaj można liczyć na lepsze warunki leasingu. Z kolei w przypadku autobusów używanych należy liczyć się z dodatkową weryfikacją stanu takiego autokaru i jego przebiegu. Przy czym nie sam wiek autobusu czy autokaru jest tu istotny – ważna jest jego sprawność techniczna i aktualna wycena. Zdarza się, że leasingodawcy proszą o taką wycenę rzeczoznawców celem upewnienia się, czy cena leasingowanego autokaru nie jest zawyżona. Jeśli jednak pojazd pochodzi od renomowanego dostawcy Volvo, Scania, Mercedes, Setra, MAN czy DAF albo od wyspecjalizowanego w handlu używanymi autobusami wiarygodnego pośrednika, to firmy leasingowe najczęściej odstępują od konieczności korzystania z usługi rzeczoznawcy.

  1. Wiek autokaru:

Co do wspomnianego wieku autobusu czy autokaru – oczywiście on też ma znaczenie, bo niektóre firmy leasingowe mają bardzo konkretne procedury w tym zakresie np. że nie finansują pojazdów starszych niż 6 czy 7 lat. Są jednak i takie firmy, które finansują zakup autobusu czy autokaru nawet z rocznika 2000; w takich przypadkach jednak może być konieczna np. wyższa wpłata własna lub wyższe oprocentowanie leasingu. W tym przypadku będzie zapewne konieczne skorzystanie z usług pozabankowych firm leasingowych, które są skłonne bardziej niż banki przystać na leasing autokaru w zaawansowanym wieku.

  1. Pochodzenie pojazdu:

Polscy leasingodawcy finansują nie tylko autokary i autobusy znajdujące się na terenie kraju, ale także z zagranicy. Dotyczy to pojazdów zamawianych, kupowanych i sprowadzanych z krajów Unii Europejskiej w ramach procedury wewnątrz-wspólnotowego nabycia. Jeżeli zamówimy sprowadzenie pojazdu do kraju przez zaufanego pośrednika to leasingodawca załatwi wszelkie formalności z tym związane już z nim. Twoja firma – zajmująca się przewozem osób – po podpisaniu umowy leasingowej odbierze tylko autokar z parkingu i od razu będzie mogła świadczyć usługi przewozowe.

  1. Status leasingobiorcy:

Standardem jest udzielanie leasingu na autobusy czy autokary firmom operującym już na rynku – szczególnie w zakresie przewozu osób – minimum rok. Istnieją jednak odstępstwa od tej reguły, czyli również nowopowstałe przedsiębiorstwa przewozu osobowego, np. działające dopiero od 3 miesięcy, mogą ubiegać się o leasing na autokar. W takim przypadku należy jednak liczyć się z tym, że warunki leasingu autobusowego mogą być nieco bardziej rygorystyczne.

ZAMÓW KOMPLEKSOWĄ OBSŁUGĘ LEASINGU NA AUTOKAR 2019

Jak wziąć leasing na autokar?

Decydując się na leasing autokaru, autobusu, busa czy mikrobusa warto zatem przyjrzeć się ofertom leasingowym kilku różnych firm, jako że każda z nich może zaproponować inne warunki leasingu autobusowego! Leasingodawcy miewają bowiem odmienne procedury czy wewnętrzne zasady i wytyczne. Ich przykładem niech będzie chociażby limit wartości leasingowanego przedmiotu czyli autobusu czy autokaru. W jednych firmach leasingowych wartość ta może być nieograniczona, podczas gdy w innych jest określona kwotą maksymalną (a przecież wartość autobusów czy autokarów często przekracza 1 mln zł!). Dlatego też może się okazać, że u jednego leasingodawcy otrzymamy ofertę słabą lub w najlepszym razie przeciętną, a u innego – na ten sam pojazd – weźmiemy leasing szybko, tanio i dobrze. Istotnym jest też fakt, że są firmy leasingowe, z którymi możemy negocjować warunki indywidualnie i dopasować je do potrzeb i możliwości naszej firmy, co ma nieocenione znaczenie dla każdego przedsiębiorcy.

Aby jednak samodzielnie nie szukać leasingodawcy wysyłając dziesiątki zapytań ofertowych, które z uwagi na procedury obowiązujące na rynku finansowym mogą całkowicie „spalić” nasze zamiary wzięcia autokaru w leasing, wystarczy skorzystać z usługi single-point-of-contact (z ang. „pojedynczy punkt kontaktu”). Nie stracimy na nią mnóstwa cennego czasu, nie podkopiemy sobie naszej wiarygodności w oczach potencjalnych leasingodawców ale zagwarantujemy sobie dostęp do najlepszych ofert w ramach „jednego okienka”. Dzięki niej, wysyłając tylko jedno zapytanie, Twoja firma przewozów osobowych, która szuka leasingu na autokar otrzyma zwrotnie oferty od wszystkich leasingodawców, którzy są skłonni wyleasingować wybrany przez Ciebie autokar czy autobus. Bez względu na markę Neoplan, Irizar, VDL, MAN, DAF, Mercedes, Scania, Setra czy Volvo korzyści z leasingu autokarów mogą stać się udziałem Twoje firmy transportowej. Szybko i bez marnowania czasu i pieniędzy!

Warunki leasingu autokarów

W poniższej tabeli prezentujemy zebrane informacje nt. warunków leasingu autobusów i autokarów jakich krajowi przedsiębiorcy mogą spodziewać się otrzymać od firm leasingowych w Polsce.

Okres leasingu
  • leasing finansowy: 6-72 miesięcy
  • leasing operacyjny: 24-72 miesięcy (wybierany przez 90% leasingobiorców z uwagi na korzyści podatkowe)
  • możliwe warunki specjalne wydłużające okres leasingu do 84 lub nawet do 96 miesięcy!
Wpłata własna
  • standardowe minimum to 5%. Ale udaje się też wynegocjować opłaty inicjalne w wysokości nawet do 45% wartości autokaru.
  • możliwe warunki specjalne zmniejszające wysokość opłaty wstępnej od 0 do 5%
Opcje
  • oprocentowanie zmienne lub stałe
  • leasing złotowy, walutowy lub denominowany
  • raty równe, malejące lub sezonowe
Procedury
  • najczęściej standardowa: obejmująca przedstawienie dokumentów finansowych firmy
Przedmiot leasingu
  • nowy lub używany (zazwyczaj max 7-letni, wyjątkowo roczniki starsze).  Marki autokarów – MAN, DAF, NEOPLAN, IRIZAR, VDL, MERCEDES, SCANIA, SETRA, VOLVO.
  • do odbioru w 4-7 dni od złożenia wniosku o leasing autobusu
Leasingobiorca
  • standardowo taki, który prowadzi działalność minimum 12 miesięcy
  • możliwe wynegocjowanie warunków specjalnych tj. np. dla firm z niższym stażem rynkowym lecz najczęściej kosztem zwiększenia wysokości wpłaty własnej.

Interesuje Cię leasing na autokar MAN, DAF, NEOPLAN, IRIZAR, VDL, MERCEDES, SCANIA, VOLVO czy SETRA?

Skorzystaj z obsługi w ramach jednego okienka! Nie pobieramy prowizji od naszych klientów.

Uwaga, tu weźmiesz prosty i skuteczny leasing, sprawdź!Wybierz najlepszą ofertę leasingu dla swojej firmy!

  1. Wypełnij formularz leasingowy on-line tylko jednej raz.
  2. Wyślemy Twoje zapytanie do najlepszych firm leasingowych.
  3. Otrzymasz bezpłatne propozycje od tych firm, które zgodzą się na leasing.