Kalkulator leasingu 2020 Excel

Kalkulator leasingu operacyjnego pozwala na oszacowanie realnego kosztu leasingu samochodu osobowego a także każdego innego pojazdu samochodowego o DMC 3,5 t., w tym motocykli oraz quadów. Dowiesz się z niego, ile Twoja firma faktycznie wyda finansując pozyskanie jednośladu lub auta osobowego leasingiem w 2020 r.

Spotykamy się z pytaniami: jak obliczyć rzeczywisty koszt leasingu albo jak obliczyć tarczę podatkową leasingu czy też w jakiej proporcji zaliczę koszty leasingu do wydatków firmowych w związku z obowiązującymi limitami amortyzacyjnymi? Dlatego przygotowaliśmy odpowiedni leasing kalkulator, który pozwala obliczyć leasing operacyjny samochodu osobowego w odniesieniu do tych zagadnień.

Co ważne! Nasz leasing kalkulator uwzględnia zmiany dotyczące leasingu, które weszły w życie z początkiem 2019 r.

Kalkulator przeprowadzi wyliczenia korzyści podatkowych z leasingu samochodu czy motoru dla stanu bieżącego (od stycznia 2019 r.) oraz dla stanu przed zmianami ustawowymi (do końca 2018 r.). Dzięki temu będzie można zrozumieć zmiany leasingu samochodowego i motocyklowego w szerszym kontekście.

Pozwoli też na porównanie różnych wariantów leasingu w zależności od ceny auta czy motocykla, wysokości wpłaty własnej, kwoty wykupi i okresu na jakich chcesz zawrzeć umowę leasingową.

POBIERZ KALKULATOR LEASINGU W EXCEL-u


Wysyłka kalkulatora Excel
Klauzula RODO*
Leasingujesz bezpiecznie - Certyfikat SSL oraz Norton Safe Web to potwierdzają

By otworzyć plik i korzystać z kalkulatora leasingu w Excel-u nie musisz posiadać Excela! Możesz skorzystać z darmowej wersji próbnej programu Excel, jak również z dostępnych za darmo pakietów biurowych, takich jak OpenOffice czy LibreOffice. W każdym z tych programów można otworzyć nasz leasing kalkulator i wykonać obliczenia kosztów leasingu samochodowego w firmie.

Na co warto zwrócić uwagę analizując obliczenia z Excelowego kalkulatora leasingowego pojazdów samochodowych 2020?

Porównując uzyskane z leasingowego kalkulatora obliczenia, należy wziąć pod uwagę istotne kwestie, które wprowadziła nowelizacja ustaw podatkowych od 2019 r.  Mianowicie:

  • Wydatki eksploatacyjne (np. wymiana opon, serwis, przeglądy, itp.), które do tej pory były „ukrywane” na fakturze za ratę leasingu lub ponoszone bezpośrednio przez leasingobiorcę, mogły być w 100% „wrzucane” do kosztów uzyskania przychodu (KUP). Wydatki takie będzie można nadal zaliczać do kosztów uzyskania przychodu lecz już w 75% – jeśli wykorzystujemy auto do celów mieszanych. W 100% – jeśli wykorzystujemy je do celów służbowych i prowadzimy ewidencję przebiegu pojazdu.
  • Sam czynsz inicjalny, raty stricte leasingowe (nie uwzględniające wydatków eksploatacyjnych) oraz opłatę końcową nadal będzie można zaliczać w 100% do KUP. I to bez względu na sposób wykorzystywania samochodu. Warunkiem zaliczenia ich w 100% będzie jednak to, by realny koszt podatkowy całego leasingu (oblicza go kalkulator leasingu w Excelu) nie przekroczył kwoty nowego limitu, wynoszącego 150 000 zł.
  • Czy kwotę limitu traktować jako brutto czy jako netto? To zależy od formy opodatkowania firmy i sposobu wykorzystania auta w firmie. W określeniu tej kwestii pomoże kalkulator leasingu samochodu osobowego w Excelu na 2020 r.
  • Limitu 150 000 zł nie należy rozumieć jako bezwzględna wartość, powyżej której wydatki nie mogą być zaliczane w koszty. Limit ten należy traktować, jako maksymalny realny koszt podatkowy, po przekroczeniu którego nasza firma nie zaliczy przewyższających go wydatków do KUP.
    Dlatego:
  • W przypadku aut wykorzystywanych do celów mieszanych (gdy przysługuje odliczenie 50% VAT) limit ten, po przeliczeniu go na cenę netto, będzie wynosił 134 529 zł.  W przypadku aut wykorzystywanych do celów służbowych (gdy przysługuje odliczenie 100% VAT) będzie on wynosił 150 000 zł netto. Dla nieVATowców limit ten będzie wynosił 150 000 zł brutto=netto. Sfinansowanie auta droższego niż wskazane powyżej kwoty graniczne spowoduje, że do KUP zaliczymy tylko te wydatki stricte leasingowe, które nie przekraczają limitów i wg wyliczonej w kalkulatorze proporcji.

Korzyści z leasingu w 2020 r. nadal pozostaną aktualne dla większości leasingowanych aut

  • Podatek VAT oraz koszty eksploatacyjne odliczymy wg takich samych zasad, niezależnie czy weźmiemy auto w leasing (lub najem długoterminowy, który jest pochodną umowy leasingu) czy zakupimy samochód na kredyt czy za gotówkę. Zatem ta kwestia nie powinna determinować decyzji o formie sfinansowania auta.
  • Przy zakupach za gotówkę wydajemy całą kwotę od razu a wydatki te zaliczamy w koszty stopniowo i długo (minimalnie 5 lat!). Podobnie sytuacja wygląda przy kredycie. Leasing pozwala natomiast zaliczyć opłaty leasingowe w koszty od razu i znacznie szybciej uzyskać korzyść z leasingowej tarczy podatkowej (już w 2-3 lata!).
  • Po zamianach w leasingu i najmie długoterminowym, które weszły z początkiem 2019 r., opłaty stricte leasingowe będą nadal w pełni zaliczane do KUP. (Pamiętajmy, że wydatki stricte leasingowe to te, związane z faktem finansowania leasingiem a nie z wydatkami eksploatacyjnymi.) Warunkiem jednak zaliczenia w 100% kosztów leasingu będzie to by wartość auta nie przekroczyła bezwzględnego limitu 150 tys. zł realnych kosztów podatkowych.
  • Po zmianach, wydatki eksploatacyjne – w większości przypadków – zaliczamy do KUP w 75%. Jednak zalety leasingu i oszczędności podatkowe – związane z zaliczaniem w 100% wpłaty wstępnej, rat leasingowych, kwoty wykupu za samochody o wartości realnej do 150 tys. zł – powinny kompensować zmiany w zakresie kosztów użytkowania. Duże oszczędności podatkowe, które wynikają z samego finansowania leasingiem skompensują nieodliczone wydatki związane z użytkowaniem auta.

Jaki i kiedy wziąć leasing na samochód osobowy do firmy w 2020?

Pamiętajmy, że – patrząc ze statystycznego punktu widzenia – firmy najczęściej leasingują samochodu osobowe o wartości 94 000 zł! Dlatego korzyści z leasingu samochodu osobowego pozostaną nadal niepodważalne dla większości przedsiębiorców w 2020 r. i kolejnych latach.

Zmiany w leasingu 2019 dotknęły głównie tych leasingobiorców, którzy chcą sfinansować leasingiem zakup samochodu drogiego. Najczęściej luksusowego o wartości przekraczającej kwotę limitu. Sfinansowanie aut tańszych niż 134 529 z netto (dla 50% VAT) czy 150 000 zł netto (dla 100% VAT) będzie odbywało się praktycznie bez większych zmian. Będzie można zatem nadal korzystać z dobrodziejstw tarczy podatkowej!

Pamiętajmy jednak, że jeśli chcemy wziąć leasing na auto drogie to leasing – mimo wprowadzonych zmian – pozostał jedynym kołem ratunkowym dla chcących pozyskać samochody droższe od limitu 150 000 zł. By maksymalnie skorzystać z optymalizacji podatkowej przy leasingu aut luksusowych jedynym rozsądnym rozwiązaniem nadal jest leasing i tzw. podwójny limit, który został uwzględniony w wyliczeniach pobranego kalkulatora Excel dla firmowych samochodów osobowych.

Adam Drzas zaprasza do SOS po leasing

ZAMÓW OFERTY OD WIELU FIRM.

Firmy leasingowe same zaproponują warunki.
Ja pomogę Ci w trafnym i szybkim wyborze najlepszej z nich.