Tutaj zamówisz leasing w 30 sek. Zapytanie o leasing Twój przedmiot wyślemy do 20 najlepszych firm leasingowych w Polsce z prośbą o oferty dla Ciebie. Oczekuj na kontakt w ciągu 10 godz.
Leasing w procedurze uproszczonej
Większość rzeczy, których potrzebujesz w firmie, zdobędziesz dzięki temu, że funkcjonuje tzw. procedura uproszczona w leasingu. Czym się ona różni od standardowego leasingu, jakie warunki musisz spełnić i do jakiej kwoty dostaniesz finansowanie uproszczone – o tym wszystkim dowiesz się za chwilę.
Gromadzenie stosu dokumentów, dni oczekiwania i niepewność – będą pieniądze na inwestycje, czy odprawią mnie z kwitkiem? Tak to zazwyczaj wygląda, kiedy starasz się w banku o kredyt na rozwój firmy. Skomplikowanych formalności i stresu nie unikniesz również walcząc o unijną dotację.
Czy to oznacza, że jesteś skazany na zainwestowanie własnej gotówki? Przecież dobra zasada mówi, że własne pieniądze wydaje się na bieżące wydatki lub wygaszanie kryzysów, a biznes rozwija się ze środków zewnętrznych.
Na szczęście leasing pomoże Ci wydostać się z tej pułapki.
Leasing to jeden z najprostszych i najbardziej przyjaznych sposobów na pozyskanie urządzeń, sprzętu, maszyn, pojazdów czy wyposażenia niezbędnego w Twojej firmie. Potwierdza to praktyka – leasing to sposób sprawdzony i popularny! Korzysta z niego lub zamierza skorzystać aż 63 proc. średnich i małych przedsiębiorstw (badanie SAFE 2020).
Gdzie znajdę kalkulator kosztów i korzyści podatkowych w leasingu samochodu poniżej i powyżej 150 000 zł?
Jeśli chcesz sprawdzić ile wyniosą realne koszty podatkowe dla samochodów osobowych powyżej i poniżej 150 tys. zł z 50% odliczeniem VAT oraz ze 100% odliczeniem VAT – pobierz bezpłatny kalkulator leasingowy w Excelu.
Z obliczeń kalkulatora leasingu dowiesz się, w jakiej maksymalnej cenie brutto powinieneś szukać auta by wszystkie wydatki leasingowe (nie eksploatacyjne) zaliczać w koszty działalności swojej firmy.
Przeprowadzisz symulację różnych paramentów leasingu dla aut drogich i tanich oraz obliczysz ile wydatków na leasing odliczysz od przychodów firmy realnie zmniejszając w ten sposób podatek do zapłacenia.
Leasing – procedura uproszczona
A co z dokumentami, tzw. papierologią i procedurami? Czy leasing też musi kojarzyć się z nieprzyjemnymi formalnościami? Niepotrzebnie! Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość.
Istnieje leasing na sterydach czyli leasing w procedurze uproszczonej.
Uproszczona procedura leasingowa – jakie przedmioty?
W tej formule masz szansę na sfinansowanie niemal każdego przedmiotu potrzebnego w Twojej firmie.
Trzeba pamiętać jednak o pewnej zasadzie. Im łatwiej leasingodawca będzie mógł sprzedać dany przedmiot na rynku wtórnym, tym chętniej udzieli Ci leasingu w procedurze uproszczonej. Na co zatem możesz wziąć uproszczony leasing? Zapewne najpierw do głowy przyjdą Ci samochody. Jednak auto leasing, to nie wszystko.
Bez bólu głowy związanego ze staraniami i procedurami typowymi dla kredytu, w leasingu uproszczonym możesz mieć szybki dostęp do nowych lub używanych:
- laptopów, monitorów, drukarek, komputerów i całego IT,
- oprogramowania,
- mebli do aptek czy wyposażenia do gabinetów lekarskich,
- samochodów osobowych i pojazdów dostawczych,
- wózków widłowych,
- maszyn budowlanych,
- paneli fotowoltaicznych,
- urządzeń medycznych (w tym stomatologicznych),
- maszyn rolniczych,
- ciągników siodłowych,
- i wiele innych przedmiotów, które są popularne wśród przedsiębiorców.
Ale czy są przedmioty, które możesz mieć tylko w leasingu z procedurą standardową? Tak, będą to przede wszystkim rzeczy drogie – przyjmuje się, że w cenie powyżej 500 tys. zł. Poniżej tej ceny możesz liczyć na procedurę uproszczoną!
LEASING BEZPOŚREDNI?
Leasing – kiedy procedura uproszczona?
Procedura uproszczona w leasingu oznacza, że leasingodawca nie będzie od Ciebie żądał potwierdzenia zdolności finansowej czyli przedstawienia danych finansowych spółki lub działalności gospodarczej.
Wystarczy, że:
- pokażesz dowód osobisty (skan/zdjęcie) oraz dane rejestrowe działalności/spółki (choć nie zawsze są wymagane bo można je pobrać z oficjalnych rejestrów),
- wypełnisz i podpiszesz wniosek o leasing do wybranego leasingodawcy (wniosek do uzupełnienia otrzymasz na swój e-mail)
- złożysz oświadczenie o wynikach finansowych z ostatniego pełnego roku obrotowego, ewentualnie oświadczenie o braku zaległości w ZUS i skarbówce (skan odręcznego oświadczenia wystarczy!).
To wszystko!
Czasem – w przypadku raczkujących przedsiębiorstw – usłyszysz prośbę o pokazanie deklaracji PIT/CIT za ostatni rok lub złożenie oświadczenia o dochodach/stratach przedsiębiorstwa.
A jak to wygląda w przypadku procedury standardowej?
Cóż, nie skończy się na oświadczeniach. Leasingodawca zechce żebyś dostarczył np. deklaracje podatkowe PIT lub CIT (lub JPK_VAT), rachunek zysków i strat, zestawienie z księgi przychodów i rozchodów czy też zaświadczenie z urzędu skarbowego i ZUS… Jak widzisz to droga, która kosztuje nieco więcej czasu i energii, choć i tak mniej niż w przypadku zaciągnięcia kredytu w banku!
Leasing – procedura uproszczona – warunki
Procedura uproszczona jest dostępna zarówno dla dużych i średnich firm, z dobrą pozycją na rynku, jak i dla mniejszych przedsiębiorców czy zaczynających przygodę z leasingiem startup-ów.
Jest pewna prosta reguła: jeśli Twój biznes stoi pewnie na nogach i ma długi staż, to łatwiej uzyskasz leasing na wyższą kwotę lub na przedmiot mniej chodliwy na rynku, dzięki czemu nie będziesz mieć problemu z leasingiem na oświadczenie. Jeśli zaś jesteś początkującym przedsiębiorcą to możesz mieć dostęp do mniejszej liczby ofert w procedurze uproszczonej a analityk leasingowy może poprosić Cię o przedstawienie dodatkowych dokumentów np. deklaracji podatkowej PIT lub CIT.
Generalnie, należy przyjąć, że uproszczona procedura leasingowa jest skierowana do firm działających dłużej niż 12 miesięcy.
Na świecie nie ma darmowych lunchów, więc i procedury uproszczone w leasingu mają swoją cenę. Nie jest ona jednak wygórowana. Zazwyczaj poniesiesz opłatę wstępną na poziomie 10-30 proc. wartości przedmiotu. Opłata ta jest formą zabezpieczenia dla leasingodawcy, który chce mieć pewność, iż zależy Ci na danej inwestycji i jesteś skłonny ponieść wpłatę inicjalną na pewnym poziomie. Taka wpłata gwarantuje, że z reguły leasingodawca nie będzie prześwietlał sytuacji finansowej Twojej lub Twojej firmy.
Czy wiesz, gdzie udać się po leasing?
Udając się do banku możesz liczyć tylko na ofertę tego jednego banku. Bez możliwości porównania go w szerszym kontekście. Automatyczne rankingi i porównywarki leasingów bankowych nie istnieją. Z prostej przyczyny – każdy leasing jest analizowany osobno a czynniki, które wpłyną na ostateczną jego cenę nie zależą tylko od warunków, które oferuje bank (marża banku za udzielenie + oprocentowanie + WIBOR) ale też od zdolności do zaciągania zobowiązań przez leasingobiorcę oraz od samego przedmiotu leasingu.
By mieć możliwość wyboru najtańszego albo najkorzystniejszego leasingu (tani, nie zawsze oznacza korzystny!) warto kierować się do pośredników leasingowych, którzy mają rozeznanie w większej ofercie niż tylko jednego banku. Spróbuj i zamów oferty na leasing online!
Procedura uproszczona wniosek – krok po kroku
Teraz do rzeczy: jak wygląda procedura uproszczona w leasingu?
Zacznij od zgłoszenia chęci sięgnięcia po leasing, wypełniając prosty formularz do leasingu online. Doradca leasingowy zajrzy do bazy instytucji finansowych i wybierze ofertę szytą na Twoją miarę. Skontaktuje się z Tobą praktycznie od ręki.
Jakie dokumenty musisz przygotować?
Jeśli uzgodnicie, iż kierunkiem jest procedura uproszczona to wystarczy dowód osobisty, który należy przesłać w postaci skanu oraz dane rejestrowe spółki lub działalności gospodarczej, chociaż i te dane nie są wymagane bo zaciąga się je z ogólnodostępnych baz, dla których podpis ani pieczątka nie są wymagane:
- Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – https://prod.ceidg.gov.pl,
- Krajowego Rejestru Sądowego – https://ekrs.ms.gov.pl/web/wyszukiwarka-krs/strona-glowna/index.html
Doradca poprosi Cię jeszcze o wypełnienie wniosku do wybranej firmy leasingowej oraz sporządzenie oświadczenia o stanie finansów Twoich i/lub Twojej firmy. Podpisane i zeskanowane dokumenty prześlesz na e-mail, a stąd trafią już one do procedowania w ramach wybranego wcześniej towarzystwa leasingowego. Oszczędzisz też czas, bo nie musisz dostarczać oryginałów. Dostarczysz je, kiedy będziesz odbierał przedmiot leasingu!
Leasingodawca może zbadać czy jesteś w bazie dłużników – Biurze Informacji Gospodarczej InfoMonitor (BIG), Rejestrze Dłużników ERIF, Krajowym Rejestrze Długów (KRD) czy też Biurze Informacji Kredytowej (BIK). To jeszcze jeden argument, żeby skorzystać z pomocy doradcy leasingowego. Jeśli jesteś w takiej bazie, to ekspert pomoże znaleźć firmę, która mimo wszystko udzieli Ci finansowania.
Ocena wniosku jest zazwyczaj bardzo szybka. Na decyzję w sprawie leasingu nie powinieneś czekać dłużej niż dobę, a czasem dostaniesz ją w ciągu kilku godzin.
Jeśli leasingujesz samochód, komputer lub inny popularny przedmiot, to jest duża szansa, że odbierzesz go nawet następnego dnia.
LEASING?
WYPEŁNISZ W 30 SEKUND!
Leasing procedura uproszczona – do jakiej kwoty?
Najczęściej procedury uproszczone w leasingu stosowane są w przypadku przedmiotów wartych nie więcej niż 500 tys. zł.
Możesz założyć, że uproszczona procedura leasingowa jest najłatwiej dostępna dla przedmiotów kosztujących 150-200 tys. zł.
O szczegółach warto porozmawiać z doradcą leasingowym. Pomoże wyszukać firmę, która ma ofertę leasingu w interesującej Cię kwocie.
Procedura uproszczona – VAT/PIT/CIT
Jak wygląda kwestia podatku VAT, kiedy korzystasz z procedury uproszczonej leasingu?
Reguły zawarcia umowy leasingowej nie mają wpływu na sprawy podatkowe.
Jeśli wybierasz leasing operacyjny, to podatek od towarów i usług – 23 proc. stawka – obciąży kolejne raty leasingowe. W przypadku leasingu finansowego cały VAT zapłacisz z góry przy pierwszej racie, jednak ten leasing stosowany jest przeważnie do przedmiotów obciążonych 8 proc. stawką VAT.
Raty, w przypadku leasingu operacyjnego, wliczysz w całości do kosztów prowadzenia działalności gospodarczej (chyba, że leasingujesz samochód osobowy o wartości przekraczającej limit amortyzacji) i obniżysz płacony podatek PIT/CIT. Przy finansowym wariancie, korzyści podatkowe będą „wolniejsze” bo przedmiot leasingu jest w tym przypadku amortyzowany zgodnie ze stawką przypisaną danemu środkowi trwałemu.
Wszystkie te korzyści podatkowe powodują, że efektywna wartość raty leasingu jest znacznie mniejsza niż jej nominalna wartość – np. jeśli Twoja rata za maszynę do obróbki metalu lub urządzenie do produkcji tworzyw sztucznych wynosi 2 tys. zł brutto to po odliczeniach w podatku VAT oraz PIT/CIT w rzeczywistości zapłacisz 1317 zł!
Przypomnijmy: leasing nie obniża twojej zdolności kredytowej dlatego warto z niego korzystać, jeśli chcesz sfinansować środek trwały o powszechnym zastosowaniu przez firmy lub łatwo zbywalny na rynku.
Jak mądrze wybierać długość trwania umowy leasingu biorąc pod uwagę kwestię ubezpieczenia?
Aby uniknąć problemów z przepisaniem ubezpieczenia OC/AC z leasingodawcy na siebie powinieneś wybierać nieparzyste okresy leasingu – np. 35 a nie 36 miesięcy albo 47, nie zaś 48 miesięcy. Ubezpieczenia są wydawane na okresy 12 miesięczne. Dzięki krótszemu o jeden miesiąc okresowi trwania umowy leasingowej będziesz mieć opłacony jeden miesiąc ubezpieczenia z góry. Po wykupie auta z leasingu ubezpieczyciel nie będzie stwarzał już problemów z zawarciem umowy ubezpieczenia na Ciebie czy Twoją firmę, co mogłoby mieć miejsce jeszcze miesiąc wcześniej.
Leasing procedura uproszczona – dlaczego warto skorzystać?
Leasing to bardzo ciekawa alternatywa dla zakupów robionych za pieniądze własne firmy lub pożyczone z banku.
Leasing w procedurze uproszczonej jest zdecydowanie szybszy i wygodniejszy niż starania o kredyt bankowy, unijną dotację czy nawet leasing standardowy. Nie musisz spełniać rygorystyczny kryteriów, a decyzję dostaniesz niemal od ręki. Nie zamrozisz pieniędzy w sprzęcie, a koszty rozbijesz na miesięczne raty.
Leasing w procedurze uproszczonej będzie dla Ciebie zaskakująco przyjaznym sposobem na inwestowanie w rozwój firmy, szczególnie korzystnym rozwiązaniem, jeśli:
- zależy Ci na szybkiej decyzji o przyznaniu finansowania,
- zebranie dokumentacji finansowej może być kłopotliwe lub czasochłonne,
- jesteś początkującym przedsiębiorcą i boisz się, że nie spełnisz restrykcyjnych wymagań,
- masz trudną sytuacją finansową w firmie,
- zależy ci na niskiej cenie bo stać Cię na czynsz inicjacyjny, zazwyczaj w wysokości ok. 10-30 proc. wartości przedmiotu leasingu,
- należysz do grupy przedsiębiorców/przedstawicieli zawodów, wobec których leasingodawcy chętniej stosują procedury uproszczone, m.in. lekarzy, lekarzy stomatologów czy prawników.
Czy chcesz zamówić leasing w procedurze uproszczonej?